Pecel Lele - Kampung Pandan


Semalam aku dengan geng gi jalan-jalan cari makan kat area Kg Pandan. Kitaorng singgah makan kat Pecel Lele area Kg Pandan. Kedai makan tu tepi jalan besar berdekatan dengan Sekolah Menengah Aminudin Baki bertentangan dengan BSN.



Aku order nasi sepinggan dan Pecel Lele dan Pecel Puyuh . Since kat sini Ikan Lele tu seekor jer utk satu set hidangan dan aku tau perot aku sure tak cukup aku nak makan seekor ikan jer untuk makan malam. Aku terpaksa order side dish Si Burung Puyuh set. Ini kali ke 3 or mungkin kali ke 4 aku datang makan kedai nie.. so rasanya aku memang dah jangka la., SEDAP!!!


Member-member aku lain order Pecel Ayam Kampong. Seperti gambar di atas, ayam tu di goreng garing panas-panas memang sangat membuka selera untuk santapan perot yang tengah lapar.



Pecel Puyuh yang aku order ini pun sangat sedap yaa... saya ulangi!! SANGAT SEDAP!! sebab mereka menggunakan Burung Puyuh FRESH!!.. aku dah biasa makan burung puyuh nie kat memana kedai.. kalau tak kena gayanya kebanyakkan kedai-kedai makan menggunakan Burung Puyuh yang dah lebam dagingnya akibat terlalu lama dok dalam peti ais. Tapi kedai ini menggunakan burung yang seakan-akan baru disembelih baru jer tadi. SEGAR dari LADANG.

Apa istimewanya Menu kat sini??

Since aku nie OWONG JOWO!!  jadi taste aku terhadap makanan Jawa ini memang sukar di puaskan kalau tak kena dengan tekak aku.   Kedai ini memang dapat kredit dari aku sebab masakkan dia memang best terutama Initial Dish diaorang yang berunsurkan pecel.  Ikan Keli yang di goreng panas-panas terus di hidang dengan nasi panas dan sup panas memang la membangkitkan selera pelanggan mereka. Ramuan kepada sambal coleknya memang best bila diperahkan dengan LIMAU NIPIS .. Haruman bau limau itu memang buatkan air liur kita kecur dan membangkitkan selera kita untuk makan.

So kalau korang nak CUBA TRY TEST makan kat sini adalah sangat di REKEMENkan tanpa was-was.

MENU kat sini yg aku rekemenkan :-

PECEL  IKAN LELE ( KELI )
PECEL PUYUH
PECEL AYAM KAMPONG
PECEL IKAN KEMBONG
PECEL SAYUR

Harga satu set dalam RM6.00 

SELAMAT MENCUBA



3 comments:

Anonymous said...

Menu ada nama ad tapi di alamat dimana. Kg pandan tu satu kedai saja yang ada. Nak promote biar ada address sp people can go.

Nael said...

Sorry bro... sya pun tak tau alamat dia apa... tapi LANDMARK aku ada gitaw.. depan BSN dedekat Sekolah Menengah Aminuddin Baki.. Tepi JALAN BESAR area PANDAN..

Anonymous said...

1st time i try dis menu mx tambah lg..
Mmg sodap.. Mlm ni nk poie lg .. Smbal dy mmg trbaikk laa

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails